PORTUGALIA I FRANCJA - nareszcie w Polsce - Bydgoszcz

Wszystko zaczęło się 3 lata temu we francuskiej miejscowości Marmande. To właśnie tam, odbyła się, dla większości z nas pierwsza, międzynarodowa wymiana młodzieży pod nazwą "Traditional Arts and Games". Po 10 dniach wróciliśmy do kraju bogaci w nowe doświadczenia i przyjaźnie. Przyjaźnie, które pielęgnujemy do dziś. Bo w końcu czym byłyby wakacje bez spotkania z Portugalczykami i Francuzami? :)

Tym razem, z wizytą przybył do nas Bastien z Francji oraz Joao, Diogo, Miguel, Pedro z Portugalii. "Summer in Poland", bo właśnie tak nazwaliśmy tą wizytę, rozpoczął się w Warszawie, gdzie na lotnisku wyczekiwaliśmy naszych kompanów. 2 dni w stolicy minęły niezwykle intensywnie. Wielu wrażeń dostarczyła nam wizyta w Centrum Nauki Kopernika, Pałac Kultury, Starówka, jak również wieczór z gitarą na Polach Mokotowskich.
"Bydgoszcz - Be my guest", więc czas wracać do domu. Miłą niespodzianką okazał się fakt, iż właśnie nasze miasto przypadło cudzoziemcom najbardziej do gustu. Chłopcy zachwyceni byli bydgoską Farą oraz Wyspą Młyńską, a po godzinach zwiedzania chętnie próbowali sportów wodnych w Wake Parku w Myślęcinku. Kolejną atrakcją było wyjście do Teatru Polskiego na akcje performatywną "Oburzeni". Nie obyło się również bez nocnych kąpieli w jeziorze i wspólnych imprez do rana. Wśród polskich specjałów królowały pierogi oraz tradycyjny schabowy, a obowiązkowym zakończeniem posiłku okazała się drożdżówka!
Największą atrakcją, a zarazem wyzwaniem okazał się wyjazd do Sopotu! Pogoda nie żałowała nam słońca, a nas czekał cały dzień, jak również noc :), leżenia na plaży. O poranku wyruszyliśmy do Gdańska, by uczestniczyć w otwarciu Jarmarku Dominikańskiego.
Podbiliśmy Mazowsze, Pomorze, Kujawy, a na dodatek Małopolskę! W dawnej stolicy Polski, pięknym Krakowie spędziliśmy ostatnie 3 dni pobytu. Zwiedziliśmy Starówkę, Sukiennice, Kazimierz, Zamek Królewski na Wawelu, jak również obóz koncentracyjny w Oświęcimiu.

Trudno znaleźć słowa, żeby opisać emocje jakie towarzyszyły nam podczas tych 11 dni. Uściski, pocałunki, a nawet łzy radości,wzruszenia..Chłopacy, dziękujemy Wam za dni, które wspólnie przeżyliśmy, za miłość, magię, nadzieję i wiarę.

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.