Aktualności

FESTIWAL WSZYSTKICH DZIECI - promujemy "magiczną" tubę i akcję "autobus" - Bydgoszcz

FESTIWAL WSZYSTKICH DZIECI - promujemy
Dzięki uprzejmości współorganizatora Festiwalu Wszystkich Dzieci p. Tomasza Maliszewskiego mieliśmy okazję w jego trakcie zaprezentować przybyłym dzieciom i rodzicom naszą "magiczną" tubę oraz promować naszą akcję.

W dniach 15-23.10.2012 pojechaliśmy na międzynarodową wymianę młodzieżową do Turcji. Naszym docelowym miejscem było Armutlu – nieduża miejscowość położona na wschodnim wybrzeżu Morza Marmara.

W Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy odbyła się dwudniowa II Ogólnopolska Konferencja „Edukacja dla bezpieczeństwa a nauczanie pierwszej pomocy – zintegrowane działania służb ratowniczych i placówek oświatowych”.

"Magiczne" tuby w prosty, ale jednocześnie bardzo dobitny sposób pokazują różnicę jak po zmierzchu widoczna jest osoba z odblaskami lub bez nich i generalnie mają za zadanie poprawę bezpieczeństwa na drogach i promocję noszenia odblasków.

Pamiętacie jak biliśmy rekord Guinnessa? A naszą wielką butelkową łódź? Trochę nam było żal poddać ją totalnemu recyklingowi i dlatego postanowiliśmy wykorzystać, co tylko się da i przerobić ją na … śmieciarkę.

Po wielu telefonach, wizytach i ustaleniach zwarci, gotowi oraz pozytywnie naładowani przyjechaliśmy do szkół, aby przedstawić uczniom nasze działania. Odwiedziliśmy V, VI i IX LO, gdzie podczas godziny lekcyjnej poprowadziliśmy zajęcia z młodzieżą.

Dwa lata temu poznaliśmy się na kursie we Francji. Życie potrafi zaskakiwać i tak też było tym razem. Adrian wybrał się na krótką wizytę do Polski. A to oznaczało... że odwiedził nas w Bydgoszczy.

To były trzy szalone dni: Bydgoszcz – Warszawa – Stambuł – Yalova – Armutlu – Yalova – Stambuł – Warszawa – Bydgoszcz podróżując samochodem, pociągiem, kolejką, samolotem, metrem, autobusem, promem…

Dzięki firmie Acha Public Relationsi jej szefowej p. Joannie Kowalskiej-Cherek, która wspierając nasze starania o poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach przyczyniła się do tego, że kolejne 40 dzieciaków otrzyma książeczkę "Rowerem bezpiecznie".
Czytaj więcej
Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.